רבים מתלבטים האם להשקיע בקידום אתרים במנועי חיפוש, השאלה הזאת נשאלת הרבה פעמים ברחבי האינטרנט וגם כאשר מתחילים לדבר על שיווק בכלל.
יש המון דרכים לשווק את העסק, קידום אתרים הוא אחד מהאפשרויות הפתוחות בפניכם, אבל האם הוא משתלם?
מנועי החיפוש וגוגל בפרט הפכו להיות מרכז שליטה עבור המידע העובר באינטרנט, 90% מהגולשים משתמשים בגוגל כדי להגיע לעסקים ולשירותים שהם צריכים, הוזלת האינטרנט בשנים האחרונות גרמה לכך שאין בית שאין בו אינטרנט (אלא אם זה מבחירה), ולכן אפשרות הפרסום הזאת אומרת בשפה מאד פשוטה – העסק או המוצר שלכם יכול להיות נגיד לרוב עם ישראל.
אפשרויות הפרסום בכלל הם מגוונות, יש רדיו, טלוויזיה, עיתונות, פליירים, כרטיסי ביקור ועוד, בפלטפורמות החשיפה הגדולה שאינה כוללת פליירים וכרטיסי ביקור לתחום האינטרנט היתרון הכי בולט הינו ההוצאה, ההוצאה הכספית שתצטרכו להשקיע בשיווק העסק שלכם באינטרנט הינה קטנה בהרבה מההוצאה הכספית שתצטרכו להשקיע בפרסום ברדיו, טלוויזיה או עיתונות.
באמצעות קידום נכון, ניתן אפילו בהתמקדות במילות מפתח ספציפיות ובעלות מינימלית להביא לחשיפת המותג והאתר שלכם בפני לקוחות פוטנציאליים, תוסיפו לכך עוד משאבים ואתם יכולים להיות על דרך המלך.
חסרונות בתחום
החסרונות בתחום קידום במנועי חיפוש הינו הזמן שלוקח לעשות זאת, אם בעבר היה קל להגיע לדף ראשון באמצעות כל מיני אתרי מאמרים מפוקפקים, היום יש צורך להשקיע עבודה רבה על מנת להגיע לדף ראשון – שם החשיפה העיקרית נמצאת וכמובן למקומות הראשונים.
להגיע למקומות רלוונטיים יידרש עורך רוח וסבלנות רבה של כמה חודשים שיכולים גם להגיע לשנה+ בביטויים תחרותיים עד שתראו תוצאות, כמובן כל אותו זמן אתם משקיעים כספים לצורך מטרה זאת, דבר זה לעיתים יכול לתסכל את בעלי האתרים, אך חברת קידום טובה או מקדם טוב שעובד בסינרגיה עם הלקוחות שלו, יכול בקלות לגרום ללקוח להבין את דרך העבודה וההשקעה וגם להפיק תוצאות בדרכים עקיפות עד להגעה למקומות הנדרשים.
אופציית הממומן
מעבר לקידום האורגני במנועי החיפוש, יש אופציה גם לקידום ממומן, קידום באמצעות הפרסומות של גוגל, כאן הקידום הוא על פי קליק, כאשר מנהלי קמפיין מנוסים יודעים לנסח מודעות ולקבץ יחדיו ביטויי מפתח על מנת לגרום לדפי הנחיתה להיות כמה שיותר רלוונטיים לקמפיין וכך גם להוזיל לכם עלויות פר קליק.
סיכום דבר
לסיכומו של דבר – אין היום פלטפורמת חשיפה כל כך גבוהה ויחסית זולה כמו האינטרנט וכמו הפלטפורמה שמנועי החיפוש מציעים וגוגל בפרט, לבעלי האתרים.
בתחום הזה התפתחה לה תעשייה גדולה של מקדמים וחברות שחרטו על דיגלם להגיע למקומות ראשונים באמצעות מניפולציות על מנועי החיפוש מכל מיני סוגים, גוגל לאט לאט סגרה את הפער הזה מול החברות ונכון להיום רוב הטריקים הללו כבר לא עובדים, לקוחות רבים ששילמו כסף רב ונזרקו בעקבות זאת מתוצאות החיפוש נשארו מתוסכלים ובלי הכסף ולכן הרבה מאד אנשים ועסקים איבדו את האמון בתחום הזה, כמעט תמיד כאשר תעלו את הנושא הזה לשיחה תשמעו תלונות על התחום ועל הרמאויות וקומבינות שהולכים שם.
אין מה לעשות, לא הכל ורוד ובכל מקום שזורם כסף יהיו כאלו שינסו לנצל את זה לכסף קל, החוכמה היא למצוא את החברות האמינות והטובות, עם ההמלצות והידע , רק אלו יגרמו לכם לא להישאר מתוסכלים מתחום קידום האתרים.
המאמר בחסות : ווב-קלאב – קידום אתרים במנועי חיפוש.