בעסקים בכלל ובמכירות בפרט, זמן שווה כסף. על כן, חלק חשוב מהתמקצעות איש המכירות בשטח מתבטא בייעול זמן עבודתו. את הייעול יש ליישמם בשני מישורים עיקריים – האחד הוא הורדת פעולות שאינן קשורות באופן ישיר לעבודת המכירות, והשני הוא ייעול זמן עבודתו של איש המכירות עצמו.
חשיבות ייעול הזמן בעבודת אנשי מכירות
מכיוון שתחום המכירות מהווה את חוד החנית של העסק ומשפיע באופן ישיר על היקף רווחיו, בוצעו לאורך השנים מחקרים רבים שמטרתם לייעל ולשפר את עבודת אנשי המכירות בשטח. אחד הממצאים העיקריים שעלו ממחקרים אלו הינו חשיבות ייעול זמן העבודה. המחקרים מצאו כי אנשי מכירות שמרבית זמנם הוקדש באופן ישיר לפעולת המכירה, העלו באופן משמעותי את היקף מכירותיהם. אם לא דיי בכך, הם גם הקטינו את ההוצאות של העסק. כפועל יוצא מכך, איש מכירות נדרש לדאוג ש- 50% מזמנו יוקדש לפעולות הקשורות ישירות למכירה, אחרת על בעלי העסק לבדוק ולהעריך מחדש את ארגון וניהול צוות המכירות שלו, ולחפש דרכים ואמצעים על מנת לייעלם. פעולות שאינן קשורות למכירה כוללות בין היתר תיאום פגישות, גבייה או הכנת הצעות מחיר. מדובר בפעילויות שעדיף שיבוצעו על ידי אנשי צוות ממשרד העסק או על ידי גורם חיצוני.
תיאום פגישות עבור אנשי מכירות בשטח
אחת הפועלות שמבזבזות באופן מיוחד את זמנו של איש המכירות, היא ניהול ותיאום פגישות עם לקוחות. יחד עם זאת, מדובר בפעולות חשובות מאוד להצלחת העסקה, שיש לבצע אותן באופן מקצועי ונכון. על מנת לעשות זאת חשוב לנהל באופן יעיל את יומן הפגישות, להכיר את מאפייניו של המוצר השוק, וגם להבין את צרכיו של הלקוח. כמו כן, על מנת שיצליחו שיחות התיאום עליהן להתבצע באופן מקצועי, עם הכנה נאותה של הלקוח לקראת העסקה עצמה. מכאן שמלאכת תיאום הפגישות הינה תחום הדורש ידע מקצועי, וגם השקעת זמן ומשאבים לא מבוטלת. על מנת להוריד את הנטל מכתפי אנשי המכירות של החברה, יש צורך להכשיר ולהעסיק יותר מאדם אחד. מאידך, קיימת אופציה יעילה וחסכונית בהרבה לתיאום פגישות, המוצעת על ידי חברות טלמיטינג חיצוניות. לשם כך מומלץ לפנות לחברה אמינה, מנוסה ומקצועית המציעה סל שירותים מקיף ואיכותי, כמו חברת ביפר. שירותי תיאום פגישות באמצעות חברת ביפר פועלים עם הטכנולוגיות המתקדמות ביותר, ובעזרת שיטה מקצועית וייחודית. השירות מתחיל בניהול יומן פגישות ומסתיים לאחר קיום הפגישה המתואמת, ומבטיח יעילות, חיסכון ואפקטיביות..
ניהול זמן אישי של איש מכירות
מעבר להתמקדות איש המכירות בפעולות ישירות הקשורות למכירה בשטח, חשוב מאוד שגם הפעולות הישירות בעצמן יבוצעו באופן יעיל. בין היתר תתבטא היעילות בתכנון לוחות זמנים ברמה שנתית, חודשית, שבועית ויומית בהתאם ליעדי מכירות מבוקשים. כמו כן, יש לדעת כיצד לנהל ביעילות את זמן המכירה עצמה ואת תכניה, וזאת מבחינת שיחה מקדימה, הצגת הנושא וניהול מו"מ למכירתו.